وبلاگ

3 پایگاه داده اصلی برای جست و جوی مقالات

3 پایگاه داده اصلی برای جست و جوی مقالات
مقاله

3 پایگاه داده اصلی برای جست و جوی مقالات

زمانی که میخواهید یک مقاله بنویسید، تفاوتی ندارد کیس ریپورت باشد یا اصیل یا حتی مروری . شما نیازدارید، مقالات مشابه و  سابقه ی پژوهشی موضوعتان را بررسی کنید. برای این کار باید در پایگاه های داده معتبر و اصلی به جست و جو (Search) بپردازید.

در این مقاله ۳ پایگاه داده اصلی و معتبر را به شما معرفی می کنیم.

معرفی بهترین پایگاه داده برای جست و جوی مقالات

پابمد

 

از نظر ما، اولین و ضروری ترین پایگاه داده ای که باید با آن کار کنید پابمد (PubMed) هست.! پابمد در واقع یک موتور جست و جوی ارزشمند بری دسترسی به پایگاه داده Medline می باشد. این پایگاه داده متعلق به کتابخانه  ملی پزشکی آمریکا (NLM) و حاوی هزاران هزار مقاله ارزشمند در حوزه علوم زیستی و پزشکی است.

 

دومین پایگاه داده ای که نباید به سادگی از آن بگذرید، Scopus هست. انتشارات بزرگ و معروف الزویر (Elsevier) صاحب امتیاز این دادگان می باشد و فرقی ندارد که رشته شما چه باشد. شما می توانید مقالات ارزشمندی را با استفاده از کلیدواژه های مورد علاقه خود پیدا کنید.

اسکوپوس

 

پایگاه بعدی Web of Science یا همان ISI هست! اگر با آن کار نکرده باشید حتما اسمش را شنیده اید. این پایگاه متعلق به شرکت Thomson Reuters و حاوی انبوهی از مقالات با کیفیت در رشته های مختلف می باشد.

آی اس آی ISI

لازم است بدانید دسترسی به پابمد رایگان است. اما اسکوپوس و Web of Science نیاز به دسترسی ویژه دارند. از کتابخانه بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها می توانید به این پایگاه ها دسترسی داشته باشید. اگر اینطور نباشد مجبور می شوید هزینه کنید و از راه های مختلف اکانت رسمی بخرید!

 

اگر تمایل دارید به صورت حرفه ای نحوه جست و جو در این پایگاه های داده را بیاموزید، پیشنهاد می کنیم حتما ویدئوی آموزش جست و جو در منابع الکترونیک علمی را تهیه نمائید!

 

شما هم اگر تجربه ای از کار کردن با این دادگان ها دارید برای ما در کامنت ها بنویسید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *